درمان زگیل تناسلی
نوشته شده توسط : pari

درمان زگیل تناسلی خفیف

هر چقدر زگیل‌های تناسلی زودتر درمان شوند، رهایی از آنها ساده تر خواهد بود. در حال حاضر دو نوع اصلی از درمان برای زگیل‌های تناسلی وجود دارد. نوع درمانی که فرد دریافت می‌کند به نوع زگیلی که به آن مبتلا شده است و محل قرار گیری زگیل بستگی دارد. درمان‌های موجود برای زگیل‌های تناسلی از جمله زگیل های تناسلی خفیف عبارتند از:

 استفاده از کرم‌ها، پماد‌ها یا مواد شیمیایی بر روی زگیل‌ها.

تخریب زگیل‌ها با منجمد کردن، حرارت یا برداشتن کامل آنها.

این درمان‌ها می‌توانند به چندین هفته زمان نیاز داشته باشند. در این دوره، ممکن است به فرد توصیه شود از صابون‌ها، کرم‌ها یا پمادهایی که می‌توانند پوست را حساس کنند، پرهیز نماید. ممکن است از فرد خواسته شود که تا پایان درمان خود و یا شریک جنسی خود و یا محو کامل زگیل‌ها از انجام روابط جنسی پرهیز کند.

اگر چه این درمان‌ها می‌توانند زگیل‌ها را محو کنند، هیچ درمانی برای از بین بردن ویروس عامل بیماری زگیل‌های تناسلی وجود ندارد. بدن بعضی افراد، با گذر زمان می‌تواند زگیل‌ها را از درون خود حذف کند.

فرد باید پیش از استفاده از درمان‌های زگیل‌های تناسلی با پزشک خود مشورت نماید. بسیاری از درمان‌ها برای سطوح اختصاصی نظیر دست‌ها و پاها طراحی شده اند و افراد نباید از این درمان‌ها بر روی نواحی جنسی خود استفاده کنند.

زگیل‌های تناسلی خفیف در بارداری

زگیل تناسلی در بارداری مسئله مهمی است هر چند این زگیل خفیف باشد. زنان باردار می‌توانند در زمان زایمان زگیل‌های تناسلی را به فرزندان خود منتقل کنند، با این حال این روش انتقال موضوع نادری محسوب می‌شود. در این رابطه بهتر است مادری که فکر می‌کند به زگیل‌های تناسلی مبتلا است، در مورد این مسئله با پزشک خود مشورت نماید.

پزشک یا متخصص زنان در مورد روش‌های درمانی مورد نیاز فرد را راهنمایی می‌کند. مشورت زنان باردار با پزشک اهمیت زیادی دارد، زیرا تمامی درمان‌های موجود برای زنان باردار مناسب نیستند.

پیشگیری از زگیل‌های تناسلی

بهترین راه برای پیشگیری از ابتلا به زگیل‌های تناسلی، پرهیز از سکس یا کاستن از شرکای جنسی است. استفاده از کاندوم نیز می‌تواند به کاهش احتمال ابتلا کمک کند. با این حال، کاندوم‌ها نمی‌توانند در همه موارد تمامی سطوح آسیب دیده را پوشش دهند. عواملی که می‌توانند  خطر ابتلای افراد به عفونت ویروس پاپیلومای انسانی را افزایش دهند عبارتند از:

 ابتلا به عفونت‌های مقاربتی دیگر (زیرا عوامل خطر ساز این عفونت‌ها با زگیل‌های تناسلی یکسان هستند).

ارتباط جنسی با شرکای جنسی متعدد

مصرف سیگار

کمبود بعضی از انواع ویتامین

داروها یا بیماری‌هایی که سیستم ایمنی را تضعیف می‌کنند. بیماری‌هایی نظیر بیماری ایدز

 

برای دیدن مطالب بیشتر در مورد زگیل تناسلی اینجا را کلیک کنید.

دکتر عباس انتظاری، متخصص طب پیشگیری





:: برچسب‌ها: #زگیل-تناسلی , #درمان-زگیل-تناسلی , #زگیل-تناسلی-خفیف ,
:: بازدید از این مطلب : 50
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 مرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: